Heb jij onverklaarbare klachten (vermoeidheid, huidklachten, darmklachten, last van je hormonen enz) en komt er niets naar voren bij de huisarts waar je mogelijk ook al bloed geprikt heb? Een EMB test gaat verder en meet ook op energetisch niveau en kan diverse tekorten en intoleranties aantonen.

Door onze bloedvaten stroomt het bloed dagelijks 7000 keer rond met een uiterst waardevolle lading. Zuurstof, voedingsbestanddelen en afvalstoffen vervoert het vasculaire systeem van orgaan tot orgaan, van cel naar cel. Het bloed bereikt elke afgelegen uithoek van ons lichaam, van onze teennagels tot onze haarwortels. Het bloed is niet alleen transportmiddel maar ook temperatuurregelaar en middelpunt van ons afweersysteem. Bloedtesten in de reguliere zorg kunnen bloedarmoede, ijzertekort, schildklierafwijkingen, auto-immuunziekten en bepaalde infecties aan het licht brengen. Maar uit het bloed kan veel meer informatie gehaald worden. Een geheel andere, orthomoleculaire en holistische, benadering van een bloedonderzoek kan preklinische belastingen & energetische belastingen aantonen. De uitslag van de EMB test geeft bijvoorbeeld ook bijzonder veel waardevolle en bruikbare informatie over meridiaan- en pathologische verstoringen van het lichaam, maar ook de darmgezondheid en activiteit van de neurotransmitters zal worden gemeten.

Welke verstoringen kunnen wij aantonen met de test?

• Leverbelasting
  • Darmverstoring
  • Parasieten, bacteriën, schimmels, virussen
  • Hormonen
  • Zuurbase balans
  • B12-status
  • Vitaminen tekorten
  • Mineralen tekorten
  • Toxische belasting
  • Voedingsintoleranties/sensitiviteit
  • Laaggradige ontstekingen
  • Insuline resistentie
  • Cortisol resistentie/tekort
  • Ontgifting
  • Bijnierblokkade
  • Endorfine resistentie/tekort
  • Laag schildklierhormoon syndroom
  • Bioritme verstoring
  • Lekkende barrière darm en mond
  • Stress parameters

Tevens worden de reguliere waardes gemeten en geanalyseerd:

• Trombocyten (aantal bloedplaatjes)
  • Rode bloedcellen (erytrocyten)
  • Witte bloedcellen (leukocyten)
  • Hemoblobine (Hb)
  • Hematociet (Ht)
  • Mean Corpuscular Volume (MCV)
  • Mean Corpuscular Hemoglobin Concentration (MCHC)

Hoe werkt het afnemen?

Het is heel simpel, door middel van een vingerprikje en een stimulerende (melkende) beweging vangen we een beetje bloed op in een buisje en op het glaasje zetten we enkele stempels.

We sturen je bloed op het naar het lab en binnen 2-3 weken ontvang je een email om een afspraak te maken voor de nabespreking.